World

Siti Nurhaliza Hamil Anak Kedua di Usia 41 Tahun: Ini Anugerah Terindah

Siti Nurhaliza mengatakan bahwa sebelum ini dia sama sekali tidak bermaksud untuk menyembunyikan kabar kehamilannya kepada publik.

Yohanes Endra

Siti Nurhaliza. (Instagram/@ctdk)
Siti Nurhaliza. (Instagram/@ctdk)

Matamata.com - Siti Nurhaliza mengumumkan kabar bahagia. Saat ini, penyanyi berusia 41 tahun asal Malaysia itu tengah hamil anak keduanya.

Kabar kehamilan tersebut diumumkan Siti Nurhaliza melalui akun Instagram. "Alhamdulillah. Hari ini 1 Disember 2020, saya dan suami membuat pengumuman rasmi mengenai kehamilan saya yang sudah pun berusia 4 bulan," tulisnya di akun @ctdk (1/12/2020).

Siti Nurhaliza mengatakan bahwa sebelum ini dia sama sekali tidak bermaksud untuk menyembunyikan kabar kehamilannya kepada publik. Ia dan suami, Datuk Sri Khalid Mohd Jiwa, hanya menunggu waktu yang tepat untuk menyampaikan berita gembira itu.

"Tiada niat untuk berdiam diri selama beberapa bulan ini namun saya dan suami berfikir, apabila tiba waktu yang sesuai, kami tetap akan berkongsi berita ini dengan semua, terutamanya keluarga, saudara mara, sahabat handai, para peminat dan sesiapa sahaja yang mengenali kami."

Siti Nurhaliza. (Instagram/@ctdk)
Siti Nurhaliza. (Instagram/@ctdk)

Selain itu, Siti Nurhaliza juga menyampaikan ucapan terima kasih sekaligus memohon doa untuk kesehatan dirinya dan sang calon buah hati.

"Saya memohon doa kalian supaya saya dan bayi di dalam kandungan diberikan kesihatan, dipermudahkan hari-hari saya ke depan ini sehinggalah saat melahirkan nanti," tulis Siti.

"Terima kasih sekali lagi kepada kalian yang sangat memahami dan tidak putus mendoakan saya selama ini. Saya amat bersyukur di atas kurniaan Allah ini, anugerah yang sangat berharga kerana saya diberi peluang untuk hamil selepas Siti Aafiyah berusia dua tahun lebih. Alhamdulillah. Terima kasih semua dan doakan saya ya!"

Dalam kolom komentar, terlihat penyanyi asal Indonesia, Rossa, ikut mengucapkan selamat untuk Siti Nurhaliza. "Alhamdulillaah sist, turut bahagia," tulis Rossa.

Netizen pun tak ketinggalan memberikan komentarnya. "Masha Allah alhamdulillah. Tahniahhhh Kak Iti . Semoga dipermudahkannn dan diberi keselamatan untuk baby dan ibu," tulis netizen.

Berita Terkait

Berita Terkini

Live Report